Klusjesman in je bedrijf: outsourcen of vast in dienst?

klusjesdienst
16 juli 2019

De inkomhal van je bedrijf laten schilderen. Een lekkende kraan herstellen. De dakgoten uitkuisen. Op de gemiddelde to-dolijst van bedrijfsklussers staan de meest uiteenlopende opdrachten. Je hebt dan twee opties: voor elke job een aparte klusjesman zoeken of een klusbedrijf contacteren. Zij hebben verschillende klussers in dienst die je voor elk karwei kan inschakelen.

Klusbedrijf is goedkoper

De loonkost, de onzekere agenda en de verschillende profielen die je nodig hebt: het zijn zowat de meest gehoorde argumenten om géén vaste klusjesman in dienst te nemen. Begrijpelijk ook. Er gaat wel eens een lamp stuk. Of er is wel eens een toilet verstopt. Maar het is niet dat je constant een klusjesman nodig hebt. Het is dus veel slimmer om een afspraak te maken met een klusbedrijf om één keer per week, één keer per maand of één keer per trimester iemand langs te sturen. Als bedrijf geef je dan gewoon je to-dolijst af, en klaar. En het geld dat je ermee uitspaart, investeer je ergens anders in je bedrijf.

Eén klusbedrijf, tientallen klussers

Zoals gezegd: de taakjes in een bedrijf zijn soms zo uiteenlopend dat je moeilijk voor iedere klus iemand anders in dienst kan nemen. En dus verwacht je flexibiliteit van je klusjesman. Maar wat als die nu vooral sterk is in loodgieterij en minder in schrijnwerkerij? Een klusbedrijf heeft daarom verschillende profielen in dienst. Wil je de gevel van je bedrijf laten schilderen? Dan zal de beste schilder langskomen. Wil je morgen enkele extra elektriciteitskabels laten leggen? Dan krijg je een elektricien over de vloer.

Wat je laat doen, is meestal beter

Iris is bijvoorbeeld zo’n klusbedrijf met heel veel verschillende klussers. Zij gaan elke dag langs bij verschillende bedrijven voor de meest uiteenlopende opdrachten. Eén ding hebben de klanten van Iris wel gemeen: ze weten dat het goed gedaan is.

Wil je weten wat een klusjesman kost? Vraag een vrijblijvende offerte aan Iris.