Activity based cleaning: kwalitatieve schoonmaak en verminderde kosten

schoonmaak kantoren
14 april 2020

Dat klinkt te mooi om waar te zijn, toch? Wat als we u vertellen dat activity based cleaning steeds vaker gebruikt wordt in de facilitaire dienstverlening. Deze methode zorgt immers niet alleen voor een kwalitatieve schoonmaak van uw kantoorgebouw, maar is ook aardig voor uw uitgaven. Hoe dat kan en wat activity based cleaning nu juist omvat vertellen we u graag in deze blog.

Wat is activity based cleaning?

Kort gezegd is activity based cleaning niets meer dan het aanpassen van de schoonmaakfrequenties van kantoorgebouwen op basis van hoe vaak, wanneer en waarvoor de ruimtes gebruikt worden. Dit gebeurt natuurlijk niet op giswerk, maar op basis van nauwkeurige metingen door sensoren. De data uit deze metingen wordt vervolgens geanalyseerd en uitgewerkt tot het meest efficiënte schoonmaakschema. Door het toepassen van dergelijke sensortechnologie kan er voorspeld worden waar en wanneer schoonmaak nodig is.

Vergeet dus die tevergeefse schoonmaakbeurten in kantoren waar geen enkele werknemer aanwezig was. De schoonmaakploeg bespaart hierdoor heel wat kostbare tijd wat natuurlijk voor uw bedrijf zich vertaalt in een stevige kostenbesparing. Want met activity based cleaning kan u zo’n 10% tot 15% besparen op uw schoonmaakkosten. Daarnaast bent u zeker dat uw kantoorgebouw steeds naar behoren schoongemaakt wordt zodat uw werknemers in alle comfort en in goede gezondheid hun taken kunnen uitvoeren.

Activity based cleaning hoort dus thuis in het rijtje van termen als smart cleaning en Internet of Things binnen facility management. Technologie evolueert voortdurend en het is belangrijk dat ook facilitaire dienstverleners deze innovaties weten te integreren in hun manier van werken. Enkel zo kunnen we bedrijven nu en in de toekomst optimaal faciliteren.

greencare bedrijfstuin

Iris en het gebruik van activity based cleaning

Ook Iris maakt gebruik van activity based cleaning want de noden van de klant staan bij ons steeds centraal. Net om die reden passen we deze innovatieve methode niet alleen toe in onze cleaning services, maar ook binnen onze handyman en office management diensten. Zo weten we precies waar en wanneer onze facilitaire diensten nodig zijn om uw bedrijf zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen.

Naast sensortechnologie is ook een goede communicatie van essentieel belang voor onze facilitaire dienstverlening. Iris biedt u de mogelijkheid om defecten, storingen en andere kleine problemen op een eenvoudige en snelle manier te melden. Daarnaast hanteren we een sterke interne communicatie die u heel wat uitgaven kan besparen. Zo zorgen duidelijke werkprocedures en werkschema’s ervoor dat onze medewerkers geen enkele taak uit het oog verliezen of dubbel werk verrichten.

Deze goede interne communicatie uit zich overigens niet alleen binnen onze schoonmaakdiensten. Zoals we eerder al even aanhaalden, bieden we ook office management en onderhoudsdiensten aan binnen ons facility management. Deze verschillende diensten werken ook nauw met elkaar samen wat zorgt voor een gestroomlijnde werking. Hoe sneller de relevante personen tenslotte kunnen inspelen op bepaalde omstandigheden, hoe sneller een beslissing genomen kan worden. Dit resulteert in het leveren van een onberispelijk werkresultaat met de nodige flexibiliteit voor onverwachte omstandigheden.

Wenst u meer informatie over de facilitaire diensten van Iris en hoe we innovatieve technologieën toepassen in onze dienstverlening? Neem dan snel contact op met ons! We geven met veel plezier u de nodige toelichting en bespreken samen de mogelijkheden voor uw bedrijf.